Presiunea din anvelope

Presiunea din anvelope trebuie masurata inaintea unui drum lung si, in medie, cel putin o data pe luna. Presiunea corecta nu este specificata pe anvelopa, ci pe tocul portierei, langa rezervorul de combustibil sau in manualul masinii.

Unitatea de masura a presiunii este in ( bar sau psi ) presiunea variaza in functie de temperatura anvelopelor. Astfel , diferenta este de aproximativ 0.2 bar intre presiunea dintr-o anvelopa nerulata si presiunea din aceasi anvelopa, dupa mai mult de doi kilometri parcursi .
Pe langa temperatura, presiunea mai este influentata de conditiile de drum si de Viteza de deplasare. Trebuie tinut cont de faptul ca anvlopele sunt permeabile, adica aerul poate patrunde prin peretele lor exterior. La un rulaj normal (mediu), o anvelopa pierde intr-o luna cam 0.14 bar. De aici necesitatea verificarii / ajustarii periodice a presiunii din anvelope.

O presiune corespunzatoare previne riscul de pierdere a controlului autoturismului in cazul exploziei anvelopei si previne uzura prematura a acesteia. Presiunea anvelopelor poate slabi din cauza scaderii temperaturii mediului ambiant, din cauza unor mici perforatii ce nu genereaza o pana imediata sau din cauza pierderii naturale de aer prin compozitia anvelopei.Presiune prea ridicata duce la o uzura prematura a anvelopei. Presiunea prea mica creste riscul de deteriorare a anvelopei.

Faceti presiunea rotilor periodic, inclusiv a rotii de rezerva (aceasta verificare trebuie facuta cel putin o data pe luna si inainte de fiecare deplasare mai lunga. Aceasta verificare trebuuie facuta la rece. La cald, se adauga 0.3bari fata de presiunea recomandata dse producator).

Presiunea corecta de umflare a pneurilor este fundamentala. Cu toate acestea, sunt multi cei care trec cu vederea controlarea presiunii. O ancheta recenta intreprinsa in patru orase si zece arii de servicii autostradale din ltalia a evidentiat ca, din cele 10.000 de autoturisme controlate, mai mult de jumatate aveau pneurile umflate la o presiune gresita (in 5% din cazuri diferenta depasea 0,5 bar).
O presiune insuficienta cauzeaza o crestere a deformatiei materialului carcasei si astfel, incalzirea sa, insotita de rezistenta mai mare la rulare si de un contact inconstant intre banda de rulare si sol. In afara de aceasta, creste vulnerabilitatea pneului la loviturile cu bordurile sau capacele de canal de pe sosea. Rezistenta mai mare la rulare cauzata de umflarea defectuoasa (sub valoarea corecta) a pneurilor, se traduce printr-un efort mai mare al motorului. De aici rezulta cresterea consumului de combustibil cu 2-3% , dar cu varfuri superioare de 15% in cazul unei dezumflari evidente. Uzura benzii de rulare creste la diminuarea presiunii: se poate estima o uzura mai accentuata cu 20% incazul reducerii presiunii de umflare cu acelasi procentaj. Uzarea profilului devine in plus neregulata (partile laterale se uzeaza mai mult decat sectiunea centrala).
Pentru controlul presiunii pneurile trebuie sa fie la temperatura mediului inconjurator, altfel valoarea masurata este aparent superioara celei efective. Pentru aceasta nu trebuie masurata presiunea dupa un parcurs mai lung: doar daca nu se poate evita aceasta situatie, pneurile calde trebuie umflate cu cel putin 0,3 bar in plus comparativ cu presiunea normala recomandata. Nu uitati sa mariti presiunea, respectand indicatiile constructorului, cand masina este incarcata. Daca aveti dubii, este mai bine sa umflati cu 2 sau 3 zecimi in plus fata de valoarea prescrisa: astlel se penalizeaza usor confortul dar se avantajeaza consumul si siguranta.
In fine, utilizarea azotului pentru umflare nu are contraindicatii, dar nu aduce avantaje foarte mari, sesizabile de utilizator.
Avem astfel suficiente motive pentru a convinge pe oricine sa tina sub control starea pneurilor. Oare cum si cand trebuie controlata presiunea? Ideal, verificarea trebuie facuta o data la fiecare doua saptamani. Insa nimeni, cu exceptia catorva pasionati foarte scrupulosi, nu se gandeste sa puna mana pe manometru asa de des. O luna reprezinta un interval potrivit, care satisface cel mai bine exigentele de siguranta si functionalitate. In plus, doar o minoritate restransa de automobilisti detin un compresor portabil de calitate pentru a verifica si remedia pe cont propriu presiunea. lar la benzinarii acest serviciu nu este disponibil intotdeauna (fie compresorul este defect, fie nu exista «pistolul» de umflat), plus ca deseori manometrele respective au o precizie dubioasa. Fara sa mai punem la socoteala ca este gresit sa masuram presiunea pneurilor cand acestea sunt calde, dupa un rulaj prin oras sau pe autostrada, deoarece cresterea temperaturii determina o crestere aparenta a presiunii.
De aceea, sfatul este de a apela la vulcanizare. Pretul nu este mare, iar manometrele noastre sunt verificate metrologic periodic. In plus, un specialist poate identifica mai usor eventualele vatamari ale pneului, cum ar fi taieturile, galmele sau uzura neregulata care, daca sunt ignorate, pot fi foarte periculoase. Sa nu credeti ca este vorba de cazuri foarte rare: ancheta asupra pneurilor de care am amintit la inceput a demonstrat ca 6% din pneurile controlate prezentau daune structurale vizibile. (dupa QuattroRoute nr.19/2006).

Unde gasiti indicata presiunea corecta a anvelopelor din prima echipare.
Veti gasi indicata presiunea recomandata pe o placuta sau pe un abtipild lipit pe marginea usilor, in torpedou sau langa capacelul de benzina. Daca vehiculul dumneavoastra nu are o astfel de indicatie cautati in manualul acestuia sau consultati producatorul vechiculului, al anvelopelor sau service-ul dumneavoastra de anvelope. Placuta va indica sarcina de incarcare maxima a vehiculului, presiunea la rece a anvelopei, si dimensiunile anvelopelor recomandate de producatorul autovehiculului.

Presiunea gresita. Studiile efectuate de specialisti arata ca 5% din accidentele rutiere survenite pe autostrazi se datoreaza presiunii inadecvate din anvelope si 3 din 5 vehicule au presiunea scazuta cu aproximativ 25% fata de cea normala. Aceleasi studii demonstreaza ca presiunea din anvelope are un impact direct asupra performantelor autovehiculului.
Astfel, o anvelopa cu o presiune insuficienta creste simtitor distanta de franare pe suprafetele umede, prezinta un risc marit de explozie, reduce durata de viata a anvelopei, duce la cresterea consumului de carburant si, nu in ultimul rand, are un impact negativ asupra mediului prin particulele degajate in atmosfera prin cresterea rezistentei la rulare.

Cand trebuie verificata presiunea in anvelope Verificati presiunea anvelopelor (inclusiv pentru roata de rezerva) cel putin o data pe luna si inaintea fiecarui drum mai lung. Anvelopele trebuie verificate atunci cand sunt reci (dupa ce ai parcurs 1-2 km). Daca este nevoie sa parcurgeti mai mult de 2 km pentru presiune, atunci masurati si notati sub-presiunea pentru fiecare dintre anvelope. Odata ajunsi inapoi la service masurati din nou presiunea anvelopelor si daca se inregistreaza o crestere a presiunii ajustati pana ajungeti la presiunea optima. De exemplu, daca presiunea la rece ar trebui sa fie 35 PSI, presiunea la rece a fost 28 PSI si presiunea curenta este 33 PSI, atunci trebuie sa umflati anvelopele calde la 40 PSI si sa le reverificati atunci cand sunt reci.

Cum pierd anvelopele presiune? Anvelopele pierd din presiune in mod natural atunci cand sunt rulate. Schimbarile din temperatura exterioara pot afecta rata in care anvelopele pierd presiune. Aceste schimbari sunt mai pronuntate la temperaturi foarte ridicate. Presiunea prea slaba este cauza principala a defectelor ce pot apare la anvelope, de aceea este necesar sa verificati presiunea in mod regulat.

Sfaturi legare de presiune - Nu micsorati niciodata presiunea unei anvelope atunci cand este calda. Este normal ca presiunea acesteia sa creasca in timpul rularii.
- Asigurati-va ca toate valvele sunt echipate cu capacele si garnituri pentru a nu permite patrunderea impuritatilor si umezealii. Inlocuiti ventilul odata cu anvelopa.
- O presiune necorespunzatoare a anvelopei conduce la producerea diverselor defecte ale acesteia, din care pot rezulta avarii ale vehiculului si /sau accidente grave sau chiar moartea.


Presiunea mica a rotilor Umflarea si folosirea rotilor cu o presiune mai mica duce inevitabil la o deteriorare mai rapida a anvelopelor la exterior dar si a structurii lor interioare.


Presiunea prea mare Folosirea anvelopelor umflate cu o presiune prea mare, restrange suprafata de contact cu soseaua, ducand la uzura mai rapida a partii centrale a acestora.


Umflarea anvelopelor Tineti seama ca este important sa verificati daca anvelopele dumneavoastra sunt umflate corespunzator, inclusiv anvelopa de rezerva, cel putin o data pe luna cu un indicator de presiune a anvelopei. Avand o presiune corespunzatoare a aerului, anvelopele dumneavoastra se uzeaza mai greu, economisiti carburant, manervabilitatea este imbunatatita si accidentele sunt prevenite. Daca luati in calcul riscurile de a nu mentine o presiune corecta a aerului -- consum necorespunzator de carburant, o durata mai scurta de viata a anvelopei, manevrare necorespunzatoare (poate chiar si pierderea controlului) si o potentiala supraincarcare a vehiculului --, atunci necesitatea de a verifica in mod curent daca anvelopele dumneavoastra sunt umflate corect va deveni mai evidenta.

Unde puteti gasi informatii referitoare la presiunea aerului? Puteti afla presiunea corecta a aerului din manualul proprietarului vehiculului sau de pe eticheta autocolanta a anvelopei (lipita de marginea portierei vehiculului, de montantul de usa, de usita compartimentului pentru documente sau de usita rezervorului cu carburant).

Cum sa verificati presiunea aerului? Multi oameni cred ca pot verifica presiunea aerului doar uitandu-se la anvelopa si judecand dupa aspectul peretelui lateral. Totusi, pentru a verifica in mod corect presiunea din anvelopa, este nevoie de un manometru exact. Tineti seama ca la statiile de service contoarele de aer pot fi foarte inexacte datorita expunerii sau abuzului. Cel mai bun mod de a verifica presiunea din anvelope este de a vizita cel mai apropiat dealer de anvelope.

Cand verificati presiunea anvelopelor vehiculului dumneavoastra, asigurati-va ca anvelopele sunt "reci". Presiunea aerului rece inseamna ca vehiculul nu a fost condus inca (nu uitati ca, in timpul mersului, temperatura si presiunea aerului anvelopei cresc).


Umflarea corecta a anvelopei este un element cheie pentru conducerea in siguranta si pentru durata mare de viata a anvelopei. Este prudent sa se verifice umflarea anvelopei cel putin o data pe luna cu un manometru exact al presiunii din anvelope. Pierderea continua a presiunii de umflare indica o problema posibila a unui ansamblu anvelopa/roata; consultati expertii dumneavoastra in anvelope imediat ce intalniti o asemenea situatie. Asigurati-va ca ati verificat presiunea in timp ce anvelopele sunt reci si nu au fost folosite recent. Daca conduceti chiar si un kilometru aceasta va provoca cresterea presiunii anvelopelor si va arata o indicatie imprecisa.

Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de presiunea din anvelope in cadrul unitatilor proprii de service roti sau prin intermediul unitatii de service mobil, care opereaza la nivelul orasului Bucuresti si a judetului Ilfov, sau, in cazul unor stituatii speciale, la nivel national.

Recomandare: pe parcursul intregului proces de alegere a celor mai potrivite servicii (din categoria service roti) sau anvelope, nu ezitati sa contactati online operatoarele noastre de vanzari anvelope online, care va stau la dispozitie cu sfaturi bazate pe o experienta vasta.
 

Importator anvelope auto

http://www.importatoranvelope.ro/ ofera o gama completa de anvelope auto pentru toate tipurile de autovehicule: turism, camioane, VAN, 4x4, industriale, agricole. Marcile de anvelope auto importate direct: Goodyear, Dunlop, Continental, Blackstone, Bridgestone ..., oricum le-ati numi, anvelope, cauciucuri, pneuri - le gasiti pe toate aici, la preturi de importator.
 
Anvelope Barum Anvelope Bridgestone Anvelope Continental Anvelope Dunlop Anvelope Fulda Anvelope Goodyear Anvelope Michelin Anvelope Pirelli Anvelope Semperit Anvelope Toyo Anvelope Uniroyal Anvelope Vredestein
 
Inregistrare Cont Client
Comenzi telefonice
Marca
Diametru
Latime
Inaltime
Anotimp
Exploatarea corespunzatoare a anvelopelor se refera la efectuarea a catorva operatii ...
Anvelopa all-season este proiectata pentru a fi utilizata pe parcursul ...
O oferta completa de anvelope auto obtineti folosind selectorul din partea ...
Importam si comercializam toate tipodimensiunile de anvelope pentru autoturisme, 4x4, camionete, ...
servicii
ITP | Statie ITP | Verificare ITP ...
Spalatorie auto fara atingere, pentru toate tipurile auto. Perii noi si ...
Importam si comercializam toate tipodimensiunile de anvelope pentru autoturisme, 4x4, camionete, ...
SC PRIMAT GOLD IMPEX SRL
RO 2745
J40/15747/1991
Sediu social: Str. Ghetarilor nr. ...
Pentru cautarea anvelopei potrivite pe al nostru site de anvelope, aveti ...
In al nostru magazin online de anvelope puteti plati in ...
Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de
Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de
Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de
Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de
Facem parte dintre firmele care efectueaza servicii specifice de
Tot ce trebuie sa stiti despre intretinerea corecta a anvelopelor Este important ...
Presiunea din anvelope trebuie masurata inaintea unui drum lung si, in ...
Amestecarea pneurilor Rotatia periodica a anvelopelor este o parte importanta a ...
RunOnFlat Tehnologia RunOnFlat asigura rularea chiar si pe timp de iarna. Constructia patentata ...
Criterii de alegere a anvelopelor A. tipul de drum pe care acestea vor ...
Anvelope: Ce nu e bine sa faceti - nu faceti alegerea ...
Flancul / partea laterala a unei anvelope contine o serie de ...
Unde depozitezi anvelopele? - un loc racoros, uscat (subsol sau, in ...
Atunci cand anvelopele au o presiune necorespunzatoare, iti poti da seama ...
Factorii principali ce contribuie la pierderea aderentei pe un carosabil umed, ...
Anvelope PAX SYSTEM – conceptie Michelin - Flat sunt concepute sa ...
Este foarte important sa cunoasteti dimensiunile anvelopelor auto si caracteristicile exacte, ...
Daca doriti sa primiti informatii despre oferta Primat Gold, va rugam sa ne trimiteti adresa dumneavostra de e-mail.

IP: 54.198.28.114; www.importatoranvelope.ro

Acasa  |  Despre Noi  |  Locatii  |  Anvelope  |  Servicii   |   Parteneri   |   Contact
Copyright © 2005 - Importator anvelope auto.
SC PRIMAT GOLD IMPEX SRL, RO 2745, J40/15747/1991, Sediu. social: Str. Ghetarilor nr 2 , Sector 1, Bucuresti, Capital social: 527.540 RON